Přidáno do košíku
Přidáno do košíku

Reklamační řád

obchodní společnosti Vanevo s.r.o. 

se sídlem Španielova 1282/24, 16300 Praha 6

IČ: 49812190, DIČ: CZ49812190

Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, odd. C, vložka 201983

Bankovní spojení: č.ú.  107 – 3321550277/0100 (Komerční banka, a.s.)    

Telefon: 606 550 633, E-mail: info@vanevo.cz

Tento reklamační řád platí pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu společnosti Vanevo s.r.o. umístěného na adrese www.vanevo.cz.

1. Všeobecná ustanovení

1.1.  Tento reklamační řád byl zpracován dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a souvisejících právních předpisů, a vztahuje se na zboží (dále jen „zboží“), u něhož jsou ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění uplatňována práva kupujícího z vadného plnění, případně práva ze záruky.

1.2. Reklamací se rozumí uplatnění práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, jakož i uplatnění práva kupujícího ze záruky.

1.3.  Reklamační řád tedy upravuje postup při uplatňování nároků ze záruky za jakost zboží a z vad zboží dodaného prodávajícím kupujícímu a vzájemná práva a povinnosti stran.

1.4.  Prodávajícím se rozumí společnost Vanevo s.r.o., IČO: 249812190, se sídlem Španielova 1282/24, Praha 6, Česká republika, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka Prodávající při uzavírání a plnění smlouvy o koupi jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.

1.5.  Kupujícím je právnická osoba, která uzavřela s prodávajícím kupní smlouvu. V případě, že kupující při uzavírání kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání, je takový kupující dále v tomto reklamačním řádu označován jako „kupující – podnikatel“.

1.6.  Ustanovení reklamačního řádu týkající se práv z vad a ze záruky a uplatnění nároků z vad a ze záruky se použijí pouze ve vztahu ke kupujícímu – podnikateli, jde-li o čl. 3 a čl. 4 (označeny nadpisem „KUPUJÍCÍ – PODNIKATEL“) reklamačního řádu.

1.7.  Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího (dále také jen jako „VOP“), a tedy i smlouvy o koupi zboží uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím, když uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas se všeobecnými obchodními podmínkami a všemi jeho přílohami a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.

1.8.  V případě rozporu mezi VOP a reklamačním řádem mají co do rozporných ustanovení přednost příslušná ustanovení reklamačního řádu. 

2. Povinnost prohlídky zboží kupujícím

2.1.  Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po převzetí a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství.

2.2.  Kontrolu je kupující povinen provést neprodleně po převzetí zboží od přepravce (v případě zasílání zboží). Poškození obalu zboží, resp. zásilky se zbožím nebo zboží samotného, které je při převzetí od přepravce zjevné, je kupující povinen přepravci oznámit a zapsat zjištěné skutečnosti do přepravního listu, případně sepsat reklamační protokol.

2.3.  Při osobním odběru zboží kupujícím, jakož i při zajištění dopravy zboží vlastní dopravou kupujícího, je tento povinen provést kontrolu zboží a jeho příslušenství již při převzetí zboží od prodávajícího, a, není-li z povahy zboží možné, pak neprodleně po převzetí zboží. Kupující je povinen převzetí zboží potvrdit prodávajícímu na faktuře nebo dodacím listě vystavené prodávajícím, a to jejím podpisem.

2.4.  Převzetím zboží kupující stvrzuje, že neshledal žádné zjevné poškození zboží a že jeho obal nebyl porušen. V případě následné reklamace vad zjistitelných při této prohlídce (např. chybějící příslušenství, zjevné vnější poškození) musí kupující – podnikatel, aby byla jeho reklamace úspěšná, jednoznačně a přesvědčivě prokázat, že tyto vady mělo zboží již v okamžiku jeho převzetí.

2.5.  Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě. 

Kupující – podnikatel

3. Práva z vad a ze záruky

3.1.  Vady věci. Zboží je vadné, pokud:

  1. zboží není v množství, jakosti a provedení, která byla ujednána, případně není-li jakost a provedení ujednáno, pak v jakosti a provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý,
  2. jakost nebo provedení zboží podle smluveného vzorku nebo předlohy neodpovídá vzorku nebo předloze,
  3. doklady nutné pro užívání zboží vykazují vady.

3.2.  Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.

3.3.  Nároky z podstatných vad. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

  1. na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
  2. na odstranění vady opravou zboží,
  3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  4. odstoupit od smlouvy.

Kupující je rovněž oprávněn od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených v čl. 10 VOP. Tím nejsou dotčena práva kupujícího z vadného plnění ani ze záruky.

3.4.  Nároky z nepodstatných vad. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

3.5.  Práva z vadného plnění ani práva ze záruky se nevztahují na vady zboží způsobené dopravou, pokud ji zajišťuje kupující, a dále na vady:

  1. vzniklé běžným opotřebením, nesprávným užíváním či nesprávným skladováním zboží,
  2. způsobené mechanickým nebo chemickým poškozením,
  3. pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu,
  4. pokud si kupující vadu sám způsobil,
  5. používáním, umisťováním, uskladňováním zboží v nevhodných podmínkách, zejména pokud jde o teplotu, vlhkost, prašnost,
  6. nesprávnou údržbou nebo zanedbáním nezbytné údržby,
  7. vzniklé v důsledku vyšší moci či nesprávné nebo neodborné manipulace,
  8. vzniklé v důsledku jednání (konání či opomenutí) třetí osoby nebo kupujícího,
  9. vzniklé v důsledku používání zboží jiným než obvyklým způsobem nebo v rozporu s jeho účelovým určením,
  10. pokud nebylo právo z vady vytknuto ve lhůtě k jejímu uplatnění (viz čl. 4.12 reklamačního řádu),
  11. při neodborné manipulaci, opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích, přičemž neodborným zásahem se rozumí též jakékoliv popisování zboží nesmývatelnými psacími prostředky; podezření na neodborný zásah vzbuzuje porušení ochranných pečetí a nálepek umístěných na zboží,
  12. při obsluze, užívání a zacházení se zbožím v rozporu s návodem, který přiložil prodávající a / nebo výrobce.

3.6.  V případech uvedených v čl. 3.5. reklamačního řádu může být reklamace prodávajícím považována za neoprávněnou. Veškeré náklady vzniklé prodávajícímu v důsledku uplatnění neoprávněné reklamace ze strany kupujícího se kupující zavazuje prodávajícímu v plné výši nahradit.

3.7.  Záruka. Prodávající na zboží neposkytuje záruku. V opačném případě, tedy je-li záruka individuálně v rámci kupní smlouvy sjednána, se pro záruku a její uplatnění použijí ustanovení tohoto reklamačního řádu, ledaže si prodávající s kupujícím ujednají něco jiného. Nedodržení závazků prodávajícího ze záruky je tzv. „záruční vadou“. Vyskytne-li se na zboží v záruční době záruční vada, náleží kupujícímu práva ze záruky, a to za podmínek uvedených v tomto reklamačním řádu a případně ve VOP.

3.8.  Záruka je kupujícímu poskytována pouze za následujících podmínek:

  1. po celou dobu trvání záruční doby do zboží nezasáhne (např. formou jakýchkoliv úprav nebo oprav) žádná osoba, která k tomu není předem výslovně pověřena prodávajícím,
  2. zboží bude kupujícím užíváno pouze obvyklým způsobem a v souladu s jeho účelovým určením, a současně
  3. bude zajištěna běžná údržba zboží.

3.9.  Záruční doba. Záruční doba běží od okamžiku převzetí zboží kupujícím. Bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od okamžiku dojití zboží do místa určení. Délka záruční doby odpovídá záruční době, na které se strany dohodly, případně která vyplývá z jednostranného prohlášení prodávajícího, nebo o které byl kupující zpraven obdobným způsobem.

3.10. Záruka se nevztahuje především na:

  1. vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u věci prodávané za nižší cenu,
  2. běžné opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním

3.11. Nároky ze záručních vad. Vyskytne-li se na zboží záruční vada, na kterou se vztahuje záruka dle tohoto reklamačního řádu, má kupující:     

  1. v případě odstranitelné vady nárok na bezplatné odstranění vady zboží,
  2. v případě, že je vada odstranitelná a kupující nemůže produkt řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má kupující právo na dodání nového produktu nebo na výměnu součásti.
  3. v případě neodstranitelné vady nárok na dodání nového produktu bez vad; týká-li se vada pouze součásti zboží, tak nárok výměnu součásti. Je-li to přiměřené povaze vady, může kupující uplatnit namísto uvedených práv právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
  4. kupující má právo odstoupit od smlouvy pouze v případě, že se jedná o neodstranitelnou vadu, která způsobuje, že zboží pro tuto vadu nelze řádně užívat.

3.12. Nesplnění kterékoliv z podmínek uvedených v předchozím bodě má za následek zánik záruky bez náhrady. V případě pochybností je kupující povinen prokázat, že zboží užíval v souladu s podmínkami uvedenými v předchozích bodech a že záruka trvá.

3.13. Kupující nemá práva ze záruky, způsobila-li vadu na věci vnější událost po převzetí zboží kupujícím, nebo pokud vadu způsobil sám kupující. Kupující rovněž nemá právo ze záruky v případě, že nesplní svou povinnost zkontrolovat neporušenost obalu zboží, jelikož se má za to, že zboží bylo dodáno v pořádku a k fyzickému poškození došlo až po řádném předání zásilky.

4. Uplatnění práv a nároků z vad a ze záruky

4.1.  Má-li zboží při převzetí kupujícím vadu, náleží kupujícímu práva uvedená výše v čl. 3 reklamačního řádu.

4.2. Kupující je povinen prodávajícímu vytknout vady zboží, tj. produkt reklamovat způsobem a ve lhůtách uvedených v tomto reklamačním řádu.

4.3.  Kupující je při reklamaci povinen doložit, že zboží bylo zakoupeno od prodávajícího, a to předložením originálu daňového dokladu nebo originálu řádně vyplněného záručního listu. Záruční list bývá přiložen jen k některým druhům zboží prodávajícího. Není-li ke zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace daňový doklad.

4.4.  Náležitosti oznámení vad. Kupující je povinen při oznámení vady zjištěnou vadu popsat či označit a uvést, jak se vada projevuje, a dále uvést datum, kdy vadu zjistil.

4.5.  Způsoby oznámení vad. Oznámení zjištěné vady zboží může kupující učinit písemně, ať již v listinné nebo v elektronické podobě. K tomu může kupující využít formulář prodávajícího označený jako „Reklamační/servisní protokol“, který je dostupný ke stažení zde.

4.6.  Oznámení vad a uplatnění nároků z vad může kupující učinit také na následujících kontaktech:

  1. písemně v elektronické podobě zasláním na e-mailovou adresu info@vanevo.cz  
  2. telefonicky na kontakty uvedené na stránkách společnosti Vanevo
  3. osobně v provozovně prodávajícího

4.7.  Nevyužije-li kupující reklamační list, musí písemné oznámení, kterým kupující uplatňuje práva z vad, vždy obsahovat náležitosti uvedené v čl. 4.4. reklamačního řádu. Neobsahuje-li oznámení požadované informace, nemusí být reklamace prodávajícím uznána jako oprávněná.

4.8.  Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu na požádání doplňující, kupujícímu známé nezbytné informace, aby mohla být zjištěna příčina vady a reklamace kupujícího vyřízena.

4.9.  Volba nároku. Kupující sdělí prodávajícímu při oznámení vady, nejpozději však do 5 (pěti) pracovních dní od oznámení vady, jaký si zvolil nárok z vad dle čl. 3.3. a 3.4. reklamačního řádu, s přihlédnutím k povaze vady a přiměřenosti požadavku kupujícího na vyřízení reklamace. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího, s výjimkou situace, kdy kupující žádal opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Prodávající při reklamaci posoudí povahu vady a to, zda jí odpovídá kupujícím preferovaný nárok či jiný z nároků z vad.

4.10. Ztráta některých nároků. Pokud kupující včas nesdělí prodávajícímu, jaká práva z vad zvolil, pak má nárok pouze na přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud nebude prodávajícím považováno za přiměřené odstranění vady.

4.11. Omezení nároků. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí, způsobila-li nežádoucí změnu stavu vada věci, kterou kupující prokazatelně nezpůsobil ani jinak nezavinil.

4.12. Reklamační lhůty. Veškeré vady zboží (zjevné, skryté i záruční) musí kupující oznámit prodávajícímu ve lhůtě bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Záruční vady lze oznámit prodávajícímu nejpozději do konce záruční doby. Vzhledem k povaze zboží prodávající předpokládá, že zpravidla bude lhůta „bez zbytečného odkladu“ dodržena, bude-li oznámení učiněno do 5 (pěti) pracovních dnů.

4.13. Nevčasná reklamace. Neoznámí-li kupující vady věci včas, nemusí být reklamace prodávajícím v souladu s § 2112 občanského zákoníku uznána za oprávněnou. Současně neoznámí-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

4.14. Zásah do zboží. Projeví-li se na zboží jakákoliv vada, je kupující povinen zdržet se jakéhokoliv zásahu do zboží a umožnit prodávajícímu prohlídku zboží k posouzení vady. Za tím účelem je kupující povinen vadné zboží prodávajícímu předložit nebo zpřístupnit.

4.15. Zaslání zboží k reklamaci. V případě, že kupující bude zasílat zboží prodávajícímu přepravní službou, je povinen reklamované zboží zabalit do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům zvolené přepravy se zřetelem k druhu a povaze reklamovaného zboží tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého zboží by měl kupující zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka musí obsahovat reklamované zboží a identifikaci reklamace a reklamujícího vhodným způsobem, aby byl podávající schopný určit, proč je mu zboží zasláno a kdo jej zaslal. Pro tento účel prodávající doporučuje přiložit reklamační list nebo jinou formu oznámení vad a uplatnění nároků, se správnými a aktuálními kontaktními údaji kupujícího.

4.16. Přístup k reklamovanému zboží. V případě, že z povahy zboží není možné zboží prodávajícímu předložit k prohlídce, je kupující povinen umožnit prodávajícímu, případně osobám, jejichž prostřednictvím prodávající plní své závazky, přístup do místa, ve kterém je reklamované zboží umístěno.

4.17. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu při odstraňování vad veškerou potřebnou součinnost.

4.18. Nesplní-li kupující své povinnosti uvedené v čl. 3 a čl. 4 reklamačního řádu, prodávající jím uplatněný nárok z vad není povinen uznat.

5. Lhůty pro vyřízení reklamace

5.1.  Reklamace uplatněné kupujícím – podnikatelem musí být reklamace vyřízena v přiměřené lhůtě. Tato lhůta však běží až ode dne přijetí reklamace prodávajícím uplatněné v souladu s tímto reklamačním řádem a VOP.

5.2.  Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat.

6. Vyřízení reklamace

6.1.  Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího elektronickou poštou na elektronickou adresu kupujícího, případně jiným způsobem, na kterém se s kupujícím dohodl. Bylo-li zboží zasláno k reklamaci přepravní službou, bude po vyřízení reklamace zboží kupujícímu zasláno zpět na adresu kupujícího.

6.2.  Prodávající vydá, případně zašle kupujícímu písemné potvrzení, v kterém bude uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy (bylo-li zboží opravováno) a době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.

6.3.  Kupujícímu, který má právo z vadného plnění, náleží náhrada účelně vynaložených nákladů při uplatnění tohoto práva. Toto právo je kupující povinen uplatnit u prodávajícího do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba podle VOP a reklamačního řádu vytknout vadu.

6.4.  V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží pro záruční opravu do 4 (čtyř) měsíců od uplynutí dne, kdy byl kupující vyrozuměn o vyřízení reklamace, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši odpovídající 5% prodejní hodnoty reklamovaného zboží, a to za každý započatý den prodlení s vyzvednutím produktu. Svou pohledávku na zaplacení částky za uskladnění je prodávající oprávněn jednostranně započíst oproti případné peněžité pohledávce kupujícího. 

7. Závěrečná ustanovení

7.1.  Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 6. 1. 2023. Tímto datem také pozbývají platnosti všechny jeho předešlé verze. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.

x

Používáme cookies

Na našich webových stránkách používáme k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Kliknutím na tlačítko "Přijímám vše" souhlasíte s používáním všech souborů cookies. Můžete však navšívit "Nastavení" a poskytnout tak vámi kontrolovaný souhlas.